måndag 30 mars 2009

Anton har ordet



Hej alla ni som läser mamma och pappas blogg!
Mamma tycker jag är så söt i den här blå tröjan där det står mitt namn så jag poserade snällt en stund så hon fick några bra bilder. Tröjan fick jag i doppresent av mina kompisar Adrian och Alicia; på baksidan står det "sötast på galgberget".
Nu har jag redan blivit 10 månader och då är det ju bara två månader kvar tills jag fyller ett år! Mamma säger att en del barn brukar gå när dem är ett år men det vet jag inte om jag hinner lära mig tills dess. Just nu tycker jag om att ligga på mage på golvet och hasar mig fram med hjälp av armarna; det där med att krypa har jag ingen lust med. Jag brukar hasa runt på upptäcksfärd i vårt nya stora hus och det roligaste jag vet är att titta mig i spegeln på skjutdörrsgarderoben och dra ena dörren fram och tillbaks. Förutom speglar så tycker jag att lampor är väldigt spännande; jag har fått en jättefin lampa i mitt rum som ser ut som en luftballong!
Mamma och pappa brukar hjälpa mig att stå upp och det är skoj men svårt att hålla balansen. Nu har jag fått en lära-gå-vagn som ni ser på bilden. Mamma och pappa verkar mest tycka att det är roligt att skjutsa omkring mig i den runt i huset; suck förstår dem inte att det är meningen att jag ska träna att gå med den?! Men jag låter dem hållas....det är ganska roligt ändå :)
Nu har jag inte så mycket mer att tillägga förutom =
DÄ!
GA!
Na-na!
Ma-ma!

2 kommentarer:

Liam sa...

Hej på dig kompis!

Förstår det finns massor av skojiga vrår i stora huset :)

Kram från Liam

Anton sa...

Hej kompis!

Ja det finns mycket att upptäcka :)

Glad påsk från Anton