lördag 28 mars 2009

Vårprojekt

Ingen vår i sikte.....än! Enligt tv-rapporter kanske våren anländer till påsk å det hoppas jag verkligen. Jag är så trött på all snö och trodde verkligen att våren var på väg förra veckan. Då var vi ute och gick i vårsolen, tittade på den klarblå himlen och lyssnade på fåglarna som kvittrade :) Åh, vad jag längtar till våren!

Vi har en del vårprojekt som ska sättas igång. När snön börjar töa så måste vi köpa en del grus och lägga framför huset annars blir det bara en stor lerpöl där ;) Meningen är sen att vi ska lägga marksten från tomtgräns fram till entrén, från garage till entrén och från entrén till groventrén. Sen ska vi beräkna hur mycket matjord som behövs på tomten och dessutom läsa på hur man anlägger en gräsmatta!

Huset ska målas och vi har fortfarande inte bestämt oss vilken färg det blir; velpottor som vi är :) Först ville vi ju ha något åt det grågröna hållet men inte hittat det vi söker så nu lutar vi åt gråvit. Vi har en nyinköpt provburk hemma så vi ska provmåla å se om det är något att ha.

Trädäck på altan vore ju inte helt fel till sommaren men det är nummer 3 på att-göra-listan efter gräsmatta och husmålning. Daniel är optimistisk och säger att "det spikar man ihop på en helg". Hmm lite väl ambitiöst kanske; men nu småler jag lite och ser framför mig att jag sitter på altan i juni och har en drink i handen medans grillen är igång :)

1 kommentar:

Linda sa...

Halloj!

JA nu vill vi ha vår !!!

Men det är ju så skönt ute nu börjar ju faktiskt att töa bort en hel del snö :)

Vi hade snickare hemma hos oss idag som kollade våra planer på altanen vi ska få ett mail med en ritning får vi se om det blir som vi tänkt oss.

Kram